Search

THIS IS THE ULTIMATE INTERACTIVE SHOPPING EXPERIENCE

And awaits you on Friday, May 19th at ATCOM Next. Are you ready to live the experience? An article by Panagiotis Markidis, as published in oneman.gr

15MAY
2017

Επειδή, με περισσότερα ή λιγότερα χρήματα στο πορτοφόλι, το shopping παραμένει ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων μας, φαντάσου την ώρα που είσαι μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα, μπροστά από ένα ράφι με smartphones ή παπούτσια, να έχεις την ευκολία επιλογής με βάση τα δικά σου κριτήρια χρησιμοποιώντας απλά το κινητό σου τηλέφωνο, σαν να διάλεγες αυτό που θες online από ένα e-shop.

Αυτό, στη γλώσσα των τεχνολόγων, λέγεται σύγκλιση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου και είναι κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού, για τον οποίον όλο και περισσότερος λόγος γίνεται τελευταία και στα μέρη μας.

Ένα τέτοιο διαδραστικό ράφι θα είναι μία από τις εγκαταστάσεις (aka installations) που θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά οι επισκέπτες του φετινού ATCOM Next, του ετήσιου TechFest της ATCOM που στοχεύει στην ανάδειξη και στρατηγική αξιοποίηση των καινοτομιών που θα πρωταγωνιστήσουν στο digital business τον επόμενο χρόνο - θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Μαΐου στον πολυμορφικό χώρο Προορισμός Παπαστράτος, με την χορηγία της Microsoft Hellas.

Τα πρωτοποριακά installations που αναπτύσσει το Innovation Lab της ATCOM μετατρέπουν την τεχνολογία του αύριο σε χειροπιαστή εφαρμογή του σήμερα, εστιάζοντας σε λύσεις βελτίωσης της καταναλωτικής εμπειρίας και της δημιουργίας καινοτόμων εμπειριών με θεαματικά αλλά και απόλυτα μετρήσιμα αποτελέσματα. Φέτος, η ATCOM επιλέγει να φέρει τα πάνω-κάτω (οι τεχνολόγοι αρέσκονται στον όρο disrupt που δεν βρίσκει αποδεκτή μετάφραση στα ελληνικά) στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, μετά από τους κλάδους της μόδας και της εστίασης στους οποίους έριξε το βάρος τις προηγούμενες χρονιές.

"Επικεντρωνόμαστε στο φυσικό κατάστημα και το πώς μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά στον πελάτη χρησιμοποιώντας εφαρμοσμένες τεχνολογικές λύσεις. Πώς μπορούμε να κάνουμε ένα φυσικό κατάστημα πιο διαδραστικό και παράλληλα την εμπειρία των αγορών πιο προσωποποιημένη και αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο ουσιαστικοί, πώς θα κάνουμε την καταναλωτική εμπειρία πιο ξεχωριστή για τον καθένα. Σήμερα, ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ταξίδι αναζήτησης, επιλογής και αγοράς, ακόμα και μέσα στο φυσικό κατάστημα, όπως κάνει online σε ένα e-shop. Ένα μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις εμπορικές επιχειρήσεις είναι η υιοθέτηση τεχνολογιών που θα κάνουν ξεχωριστή για τον καθένα την εμπειρία μέσα στο φυσικό κατάστημα και θα τη φέρουν πιο κοντά στον ψηφιακό κόσμο", εξηγεί ο Ιάσονας Καταρόπουλος, Business Unit Director MOCTA, ATCOM’s Digital Transformation Agency.

Όπως λέει, ως καταναλωτές έχουμε ήδη εκπαιδευτεί να χρησιμοποιούμε το smartphone για πολλά πράγματα: Έχουμε μάθει να το χρησιμοποιούμε για να βρούμε ταξί, να παραγγείλουμε φαγητό, να έχουμε απευθείας πρόσβαση σε υπηρεσίες που δεν είχαμε στο παρελθόν. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου επεκτείνεται. Όχι στη θεωρία, αλλά στην πράξη. Γίνεται στην πραγματικότητα, είναι μέρος της καθημερινότητάς μας. Άρα, πιστεύει ότι η χρήση του smartphone για την προσωποποίηση της εμπειρίας μέσα στο φυσικό κατάστημα είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Γι αυτό και επιμένει ότι ουσιαστικά για τους εμπόρους δεν τίθεται θέμα επιλογής. «Αν κάνουν μια προβολή της επιχείρησής τους πέντε χρόνια μετά, θα συνειδητοποιήσουν ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι μονόδρομος, προκειμένου να καλύψουν ένα ήδη διαπιστωμένο κενό στη σύνδεση του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου. Πρέπει να έχουν το όραμα για να καλύψουν τάχιστα την απόσταση. Οι αλλαγές αυτές τις οποίες συζητάμε είναι ριζικές. Άρα χρειάζεται ένα στάδιο προσαρμογής και ωρίμανσης, μέχρι να μπορέσει μια επιχείρηση να κάνει τέτοιου είδους πιο καινοτόμες ενέργειες. Οπότε, εκείνη η επιχείρηση που θα υιοθετήσει νωρίτερα αντίστοιχες ψηφιακές λύσεις, θα είναι πολύ πιο έτοιμη όταν πλέον αυτή θα είναι η πραγματικότητα για όλους.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια επένδυση σήμερα δεν θα αυξήσει τόσο εντυπωσιακά τον τζίρο. Όμως, είναι σίγουρο ότι θα δώσει στον έμπορο την απαιτούμενη εμπειρία. Πρόκειται για μια διαδικασία προσαρμογής και εκπαίδευσης, από την οποία θα περάσει υποχρεωτικά. Είτε σήμερα, είτε αύριο. Όσο νωρίτερα εξοικειωθεί με τις αλλαγές που φέρνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της καταναλωτικής εμπειρίας, τόσο σε πιο πλεονεκτική θέση θα βρεθεί έναντι του ανταγωνισμού, εκμεταλλευόμενος τεχνολογίες όπως η ανάλυση δεδομένων, για την καλύτερη και πιο άμεση κατανόηση της συμπεριφοράς του πελάτη του. Η διαδικασία που περιγράφουμε είναι μονόδρομος», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Παραδέχεται ότι στην ελληνική αγορά σήμερα υπάρχει ένας δισταγμός στην υιοθέτηση τέτοιων λύσεων, λόγω οικονομικών δυσχερειών και προφανώς, κάποιες μεγαλύτερες εμπορικές αλυσίδες μπορούν να ανταπεξέλθουν καλύτερα στην πρόκληση που προκύπτει από τη σύγκλιση φυσικού και ψηφιακού καταστήματος.

"Οτιδήποτε συνοδεύεται από καλή υπηρεσία σίγουρα έχει προτεραιότητα για τον καταναλωτή. Γιατί όλοι μας θέλουμε να κάνουμε πιο εύκολη και απλή την καθημερινότητά μας. Ειδικά οι millennials, έχουν μάθει να έχουν παντού και πάντα πρόσβαση σε προσωποποιημένες υπηρεσίες, οπότε αυτό ζητάνε και τη στιγμή που βρίσκονται μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα", σημειώνει o Ιάσονας Καταρόπουλος.

Επισκεφτείτε το next.atcom.gr, για να δείτε αναλυτικές πληροφορίες για το event, τους ομιλητές, την agenda της εκδήλωσης, καθώς και για να αιτηθείτε της πρόσκλησής σας.

Διαβάστε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε και εδώ.

FOLLOW ATCOM ON LINKEDIN:
SHARE IT

Cookie Policy

By selecting "Accept all", you agree to the storage of all cookies of the website on your device,to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. By selecting "Reject All", you agree to store only the necessary cookies. You can choose which categories to accept by clicking "Cookies Settings". For the detailed Cookies Policy click here For better operation of cookies, refresh the page in case of withdrawal of your consent.
Necessary Cookies
locked

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.

Cookie nameCookie descriptionProviderCookie expiration
visid_incap_Preserves user’s states across page requests to improve performance of the website.Atcom.grSession
incap_ses_Preserves user’s states across page requests to improve performance of the website.Atcom.grSession
ASP.NET_SessionIdGeneral purpose platform session cookie, used by sites written with Miscrosoft .NET based technologies. Usually used to maintain an anonymised user session by the server. SystemSession
cconsentIt retains the user's cookie consent preference.atcom2 Years
Statistics Cookies

These cookies tell us about how you use the site and they help us to make it better. For example these cookies count the number of visitors to our website and see how visitors move around when they are using it. This helps us to improve the way our site works, for example, by ensuring that users find what they are looking for easily. Our website uses Google Analytics for statistics reporting.

These cookies tell us about how you use the site and they help us to make it better. For example these cookies count the number of visitors to our website and see how visitors move around when they are using it. This helps us to improve the way our site works, for example, by ensuring that users find what they are looking for easily. Our website uses Google Analytics for statistics reporting.

Cookie nameCookie descriptionProviderCookie expiration
_gaID used to identify usersGoogle AnalyticsSession
_gidID used to identify users for 24 hours after last activityGoogle Analytics1 Days
_gatUsed to monitor number of Google Analytics server requests when using Google Tag ManagerGoogle Analytics0 Minutes
_ga_ID used to identify usersGoogle AnalyticsSession
msd365mkttrID used to identify usersatcom.dev.atcom.grSession
msd365mkttrsID used to identify usersatcom.dev.atcom.grSession
Functional Cookies

These cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalisation. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our pages. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.

These cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalisation. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our pages. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.

Cookie nameCookie descriptionProviderCookie expiration
YSCRegisters a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen.YoutubeSession
Marketing Cookies

These cookies are used to deliver advertised content which is relevant to you and they can be used to track the effectiveness of our ad campaigns on third party websites. These cookies are placed on our site by our third party service providers and they may remember your web browsing activity. Only anonymised information is captured and used and the purpose is to provide you with content which is relevant to you.

These cookies are used to deliver advertised content which is relevant to you and they can be used to track the effectiveness of our ad campaigns on third party websites. These cookies are placed on our site by our third party service providers and they may remember your web browsing activity. Only anonymised information is captured and used and the purpose is to provide you with content which is relevant to you.

Cookie nameCookie descriptionProviderCookie expiration
_fbpUsed by Facebook to deliver a series of advertisement products such as real time bidding from third party advertisersFacebook3 Months
frContains a unique browser and user ID, used for targeted advertising.FacebookSession
VISITOR_INFO1_LIVETries to estimate the users' bandwidth on pages with integrated YouTube videos.YoutubeSession
IDEThis cookie is used for targeting, analyzing and optimisation of ad campaigns in DoubleClick/Google Marketing Suite DoubleClick/Google MarketingSession