ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ATCOM SITE
2018
Δεν γράφω κείμενα συχνά. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έχω υποσχεθεί στην ομάδα μου ότι θα βελτιώσω από φέτος. Με αφορμή το λανσάρισμα της 5ης μεγάλης έκδοσης του site της ATCOM όμως, δεν μπορούσα να μην μοιραστώ κάποιες σκέψεις μου, γιατί όπως λέω και στον τίτλο, το νέο site της ATCOM δεν είναι απλώς "άλλο ένα ATCOM site".
Όσοι συναναστρέφεστε μαζί μου συχνά θα έχετε βαρεθεί να με ακούτε να λέω ότι "ο Τσαγκάρης τα παπούτσια του τα φτιάχνει τελευταίος". Και δεν τα φτιάχνει απλά τελευταίος, τα φτιάχνει συνήθως και με λιγότερη αφοσίωση απ’ ό,τι φτιάχνει αυτά των πελατών του. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό με τους τσαγκάρηδες, ξέρω όμως ότι συμβαίνει περιέργως σε πολλές εταιρίες που ασχολούνται με design και τεχνολογία και συμβαίνει σίγουρα και στην ATCOM.
Η σκέψη για ένα δραστικό redesign του site μας άρχισε να τριγυρνάει στα κεφάλια μας στα μέσα του '14, αλλά ο ρυθμός με τον οποίο έρχονταν requests για νέες παραγωγές και τα μεγάλα projects, τα οποία τολμήσαμε να υλοποιήσουμε τα τελευταία χρόνια, όπως το ATCOM Next και το Experience Lab, έφερναν πάντα το site σε δεύτερη προτεραιότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα για πολλά χρόνια να αφήνουμε τη δουλειά μας και τους πελάτες μας να μιλάνε για εμάς, αντί να μιλάμε εμείς για τη δουλειά μας. Αυτό δεν ξέρω αν ήταν απαραίτητα κακό· νομίζω πως αναγκαστήκαμε να λειτουργούμε περισσότερο με την ουσία, και λιγότερο με την εικόνα, και αυτό μας κράτησε σε εγρήγορση.
Ένα από τα πράγματα που κάνουν εμένα προσωπικά, αλλά νομίζω και όλους στην ATCOM περήφανους, είναι το γεγονός ότι είμαστε πάντα σημείο αναφοράς στην αγορά, κυρίως όσον αφορά τις παραγωγές μας, αλλά ακόμα και για τα δικά μας assets, όπως το site μας. Για αυτό θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότι όταν θα βγάλουμε κάτι καινούργιο προς τα έξω, θα λέει κάτι σημαντικό για τον τρόπο που σκέφτεται η ATCOM για την εμπειρία του χρήστη, το craftsmanship και το design thinking.
Ακόμα και το 2009, τη χρονιά που λανσάραμε την τελευταία μεγάλη έκδοση του site μας, που σίγουρα ελάχιστοι θα θυμάστε ενώ ήταν live για σχεδόν 9 χρόνια - αυτή είναι άλλωστε η δύναμη του καλού redesign - ήμασταν από τα πρώτα sites με υλοποίηση σε mega menus και μάλλον το μόνο που επί σειρά ετών παρείχε στους πελάτες του υπηρεσίες, όπως άμεση πρόσβαση στα υπό κατασκευή site τους αλλά και πρόσβαση στο support portal μας. Ακόμα και ο τρόπος που είχαμε παρουσιάσει τότε τα στελέχη μας, εμπεριείχε όλες τις καινοτομίες που μας προσέφερε εκείνη την εποχή το Flash, με έναν πλήρως interactive κύβο με βίντεο που ακολουθούσαν real-time τον κέρσορα του χρήστη, που ακόμα και σήμερα είναι δύσκολο να υλοποιηθούν.
Αυτό συνέβαινε γιατί ο βασικότερος ρόλος του site της ATCOM, που θα συνεχίσει να επιτελεί και το καινούργιο, ήταν να αποτελεί το δοκιμαστικό πεδίο για οποιαδήποτε τεχνολογία ή φιλοσοφία design θέλαμε να δοκιμάσουμε (συμπεριλαμβανομένων όλων των νέων εκδόσεων Netvolution), πριν τις εφαρμόσουμε σε κάποιο project πελάτη μας.
Σήμερα, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, δε συστήνουμε στην αγορά απλώς άλλο ένα ATCOM site. Βάζουμε το brand μας στη θέση του πελάτη, χτίζοντας από κάτω προς τα πάνω μία omni-channel εταιρική ταυτότητα, βασισμένη στον διαχρονικό χαρακτήρα της ATCOM, αλλά με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη δεκαετία. Για πρώτη φορά, όλα τα σημεία επαφής των πελατών και στελεχών μας με το ATCOM brand, από τις εταιρικές κάρτες και τις παρουσιάσεις μας, μέχρι τα meeting rooms και το site μας, ακολουθούν τη νέα μας εμφάνιση. Και αυτή η αλλαγή έρχεται για εμένα να "ντύσει" την πιο σημαντική στροφή που έχει κάνει η ATCOM τα τελευταία χρόνια, αυτήν από κορυφαίο πάροχο λύσεων web και mobile, σε κορυφαίο Digital Business Agency.
Πέρα λοιπόν από το να αποτελεί βασικό touchpoint της νέας μας εταιρικής εικόνας, το νέο site φέρνει σημαντικές αλλαγές:
α) Επαναπροσδιορίζουμε την πλοήγηση. Από τα αχανή mega menus της προηγούμενης έκδοσης, φέρνουμε τις βασικές υποκατηγορίες σε πρώτο πλάνο, κάνοντάς τις στο desktop, μάλιστα, βασικό κομμάτι του design. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπουμε στον χρήστη να ανακαλύψει το εκτενές μας περιεχόμενο με τα λιγότερα δυνατά κλικς, που αποτελεί και διαχρονική UX φιλοσοφία μας.
β) Παρουσιάζουμε για πρώτη φορά έναν πολύ μεγάλο όγκο περιεχομένου. Κάποιες από τις πιο αξιοσημείωτες παραγωγές μας είτε δεν τις είχαμε δημοσιοποιήσει ποτέ μέχρι σήμερα είτε χάνονταν στο δαιδαλώδες homepage του προηγούμενου design. Έτσι, στο παράρτημα "productions", μπορεί κανείς εύκολα τώρα να ανακαλύψει και να εμπνευστεί από επιλεγμένα case studies, το σύνολο των παραγωγών μας, ανά κατηγορία, αλλά και να περιηγηθεί εύκολα στη λίστα των πελατών μας.
Δημιουργήσαμε επίσης για πρώτη φορά ένα παράρτημα με την ιστορία της ATCOM, από την εταιρεία των 5 ανθρώπων στα γραφεία των Εξαρχείων το 1998, στην εταιρεία των 120 στελεχών του σήμερα. Για εμένα προσωπικά, ήταν πολύ συγκινητική η διαδικασία καταγραφής των milestones. Το ίδιο πιστεύω ισχύει και για τους παλαιότερους. Η ιστορία των "Μουτζαχεντίν" της ATCOM έχει για εμένα αποσπάσματα της ιστορίας του ελληνικού internet, μιας ιστορίας που είχε ξεκινήσει να καταγράφει, αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει, ο φίλος μου ο Περικλής (Uroborus).
γ) Πειραματιζόμαστε με νέα functionalities. Δοκιμάσαμε πρώτοι το page editor feature του Netvolution 5.5, μία δυνατότητα που επιτρέπει σε διαχειριστές ιστοσελίδων μεγαλύτερη ευκολία από ποτέ στη διαχείριση περιεχομένου. Επιπλέον αξιοποιήσαμε λύσεις CDN και video-streaming της AKAMAI, που πλέον παρέχουμε στους πελάτες μας, για μέγιστη ασφάλεια δεδομένων και ταχύτητα πλοήγησης αλλά και πειραματιστήκαμε με την τεχνολογία WebGL δημιουργώντας 3d interactive κύβους για την πιο σημαντική για μένα υποενότητα, αυτήν της ομάδας μας.
Όλο αυτό το σύστημα αποτελεί μόνο την αρχή της νέας εποχής της ATCOM, σε όλα τα επίπεδα. Ήδη σχεδιάζουμε επόμενα updates που θα κάνουν το περιεχόμενο της σελίδας ακόμα πιο προσωποποιημένο στον επισκέπτη, ενώ θέτουμε και τις βάσεις για μία πλατφόρμα thought leadership, ώστε όλες οι ιδέες και πειραματισμοί που εξελίσσουμε καθημερινά, να φτάνουν και να ανοίγουν διάλογο στην αγορά, πολύ πιο άμεσα απ' ότι σήμερα.
Ό,τι πρωτοποριακό βγαίνει από την ATCOM, και που πολλές φορές λόγω θέσης αντανακλάται στο πρόσωπό μου, είναι το αποτέλεσμα πολλής και σκληρής δουλειάς, όχι μόνο των ανθρώπων που συμμετείχαν στην παραγωγή του, αλλά και όλων αυτών που επιφορτίζονται διπλό και τριπλό όγκο εργασίας, για να μπορούν κάποιοι λίγοι να ανεβάζουν τον πήχη λίγο πιο ψηλά. Σε όλους αυτούς λοιπόν αφιερώνω σήμερα το πρώτο post στο καινούργιο μας site και είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουν να μου δίνουν αμέτρητες αφορμές για να το κάνω. Γιατί αυτοί είμαστε, αυτή είναι η ATCOM.